A tárgy kódja és neve | F961G Szakmódszertani szeminárium |
Meghirdető tanszék(csoport) | Kísérleti Fizikai Tanszék |
Felelős oktató | Dr. Papp Katalin egyetemi docens |
Kredit | 1 |
Heti óraszám | 1 |
Típusa | szeminárium |
Számonkérés | gyakorlati jegy |
Teljesíthetőség feltétele | - |
Párhuzamos feltétel | - |
Előfeltétel | F861V Fizika tanítása |
Helyettesítő tárgyak | - |
Periódus | őszi vagy tavaszi félév |
Javasolt félév | 9. vagy 10. ld. Fizika tanár szak mintatanterve |
Kötelező v. kötelezően választható | fizika tanár (K) |
Megjegyzés |
A középiskolás (szakközépiskolás és szakmunkásképzős), általános iskolás fizika tantervek és alternatív tankönyvek megismerése. A gimnáziumi fizika fakultációs moduljainak megismerése Fizika szakmódszertannal foglalkozó hazai és külföldi folyóiratok feldolgozása. A fizika tanításával foglalkozó hazai és nemzetközi konferenciák anyagainak megismerése. Külföldi fizika tankönyvek megismerése. A fizika szakmódszertannal kapcsolatos szakdolgozati munkák beszámolója fizika trendek (nemlineáris jelenségek tanítása, fraktálok, szupravezető, üvegházhatás stb. ) középiskolai tanításának lehetőségei. Számítógép alkalmazása a fizika tanításban. Segédanyagok a fizika tanításához (tanári segédkönyvek, más egyedi anyagok, fizika tárgyú könyvek megismerése). Tehetséggondozás, versenyek fizikából középiskolásoknak. A felnőttoktatás speciális módszerei, továbbképzés lehetőségei. A tudományos ismeretterjesztés és a fizika tanár. A fizika tantárgy szerepe az új rendszerű oktatási kísérletekben (6+6, 4+8 rendszerek ). Audiovizuális eszközök alkalmazása a fizika tanításban. Feladatmegoldás helye és szerepe a fizika tanításban, példatárak. Energia kérdések és a fizika tanítás A Nemzeti Alaptanterv és a fizikatanítás. Kísérletek szerepe a fizikatanításban. Ellenőrzés, értékelés. A fizikatanítás tárgyi feltételei. Környezetvédelem és fizikatanítás. Lézer az iskolában. Döntésjátékok Paradoxonok a fizikában Kétszintű érettségi és a fizika tantárgy. |
|