| A tárgy kódja és neve | F861V Fizika tanítása |
| Meghirdető tanszék(csoport) | Kísérleti Fizikai Tanszék |
| Felelős oktató | Dr. Papp Katalin egyetemi docens |
| Kredit | 2 |
| Heti óraszám | 0 |
| Típusa | önálló vizsga |
| Számonkérés | kollokvium |
| Teljesíthetőség feltétele | - |
| Párhuzamos feltétel | F861G Fizika tanítása 2. |
| Előfeltétel | F761E Fizika tanítása 1. |
| Helyettesítő tárgyak | - |
| Periódus | tavaszi félév |
| Javasolt félév | 8. ld. Fizika tanár szak mintatanterve |
| Kötelező v. kötelezően választható | fizika tanár (K) |
| Megjegyzés |
|
A A fizika tanítás történetéről A hazai fizika tanítás helye a világban, tudásszintmérés Az oktatási folyamat szerkezete és a fizika tanítás Az oktatási folyamat mikroszerkezetének megvalósulása fizika órán A Nemzeti Alaptanterv és a fizikatanítás A tananyag elrendezése szempontjai, a gimnáziumi fizika kezdő- és peremfeltételei Oktatási módszerek a fizika tanításban A feladatmegoldó óra célja, szerkezete, módszerei A fizikai feladatok csoportosítása, didaktikai feldolgozása A számítógép alkalmazása a fizika tanításban A kísérletek célja, jelentősége a fizika tanításban Modellalkotás célja, jelentősége a fizika tanításban Tanári kísérletek a fizika tanításban Tanulókísérleti órák célja, szerepe, vezérlése Ismeretek alkalmazásának jelentősége, formái, az alkalmazás szintjei a fizika tanításban Mérési gyakorlati órák célja, szerepe, vezérlése Ismeretek rendszerezése, összefoglalás jelentősége és formái a fizika tanításban Motiváció célja, jelentősége, lehetőségei a fizika tanításban A természettudományos tárgyak egybehangolásának lehetőségei, kvantumlétra B Speciális módszerek a hőtan tanításához Statisztikus modelljátékok és alkalmazása a Hőtan tanításában Motivációs lehetőségek a Hőtan tanításában Játékok alkalmazása a fizika tanításban Kísérletek szerepe a Hőtan tanításában, pl. "Kristályok hőtágulása" téma didaktikai eldolgozása A mechanika tanításának specialitásai a gimnáziumban Mozgásegyenlet közelítő megoldása (grafikus, numerikus módszer) a középiskolában Erőtörvények és bevezetésük a középiskolában Megmaradási törvények a mechanikában (pl. A lendületmegmaradás téma didaktikai feldolgozása) Kísérletek szerepe a fénytan tanításánál, lézeres optikai kísérletek Az elektromosság-mágnesség tananyag specialitásai, módszerei (pl. Az időben állandó elektromos mező egy témájának didaktikai feldolgozása) Az összefoglalás, rendszerezés jelentősége a III. osztályos tananyagban (példával) Kísérleti lehetőségek az atomfizika tanításánál (pl. az elektron kettős természete) Kísérleti lehetőségek a magfizika tanításánál (pl. a radioaktív sugárzás detektálása) |
|