Számítógépes grafika
Tematika:
- A számítógépes grafika tárgya, története, részei.
- Egyenes rajzolása (raszteres képernyőn). Kör és ellipszis rajzolása (raszteres képernyőn). Területkitöltő algoritmusok. Vastag grafikus primitívek rajzolása. Grafikus primitívek vágása.
- 2D geometriai transzformációk. 3D geometriai transzformációk. Vetítések (fajtái, matematikai leírásuk). Vetítések (normalizálás). 3D vágás. Látható vonalak meghatározása. Látható felszín meghatározása. Sugárkövetés.
- 3D parametrikus görbék. 3D parametrikus felületek.
- A PostScript nyelv, műveletek, vermek, szótárak, vonal rajzolása, területkitöltés. PostScript változók, eljárások, transzformációk, tömbök, ciklusok, rekurzió, vágás, képek.
- A PHIGS nyelv.
Ajánlott irodalom:
- Foley, van Dam, Feiner, Hughes : Computer Graphics: Principles and Practice, Addison-Wesley,1990.
Utolsó módosítás:2000.12.18.