1991
Boruzsné Bodnár Tünde: A pedagógusok feladatai és lehetőségei az egészségkárosító szokások kialakulása elleni küzdelemben
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Bosnyák Magdolna: A Mecsek-hegység természetvédelmi feldolgozása a pécsi gimnáziumok második osztályos tanulói számára
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Könyves Mónika: A sejteket felépítő kémiai anyagok és a sejtben lejátszódó anyagcsere-folyamatok módszertani feldolgozása
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
1992
Dombóvári Tamás: A harmadikos gimnáziumi biológia-tankönyv Önfenntartás című fejezetének diaképes feldolgozása
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Dombóváriné Korom Erzsébet: A szemléltetés lehetőségei az általános és középiskolai biológiaoktatásban
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Horváth Edit: A hormonális szabályozás című témakör tanítása a gimnáziumban
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Nádra Erzsébet: Az élővilág változatossága című témakör tanításának módszertana
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Simon Ildikó: Feladatlapok az ökológia témaköréből
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Turai Géza: A környezeti nevelés lehetőségei és megvalósítása tábori keretek között
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
1993
Bán Sándor: A középiskolai természetrajz-tankönyvek története Magyarországon 1868-1924
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
1994
Boros Felicitas: Integrált szemléletű oktatás lehetőségei a négyosztályos gimnáziumi biológia tananyag szünbiológia témakörének tanítása során
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Lakatos Edit: A sejt felépítése és működése című témakör módszertani feldolgozása (hatosztályos gimnázium, 3. évfolyam)
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Lőrincz Melinda: A biológia tanítása a romániai iskolakultúrában, az általános iskola szintjén
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Szalisznyó Csilla: Értelmi fogyatékos gyermekek természetről alkotott képének formálása fejlesztő foglalkozások keretében
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
1995
Egedi István: A biológia és a technika tantárgy néhány kapcsolódási lehetősége (4-5-6-7. osztályban)
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Nagyné Tóth Andrea: Az iskolai és az iskolán kívüli ismeretszerzés kapcsolata és lehetőségei a 6. osztályos biológaianyag első két témakörében
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Stroia Erika: A biológiatanítás Romániában, a líceum nappali-reál tagozatának biológia-kémia szakán
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
1996
Csontos Emília: Egyszerű kísérletek a növénytan tanításához
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Dénes Dóra Anilkó: A serdülőkori szexuális nevelés
Témavezető: Dr. Németh Endre
Belső konzulens: Dr. Nagy Lászlóné
Horváth Ágnes: Biológia szakköri foglalkozások a 12-14 éves kisegítő iskolás gyerekeknek
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
Ormos Andrea: Prevenciós modellkísérlet a középiskolások körében
Témavezető: Dr. Szenes Márta
Belső konzulens: Dr. Nagy Lászlóné
Tarpay Dorottya: A földrajz alkalmazása a biológia oktatásában a 6+6-os iskolarendszerben
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné
1997
Ádám Tímea: A videotechnika alkalmazása az etológia tanításában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Kovács Anita: A genetika tanítása 10-12. Évfolyamon
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Nagy Péter: Az etológia témakör módszertani feldolgozása
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Nemes Ottilia: Motivációs lehetőségek biológiaórán
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Pleszkán Krisztina: Az idegrendszer tanítása a 11-12. Évfolyamon
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
1998
Fehér Ildikó: Az egészségtan tananyagának részletes feldolgozása a NAT elvei és elvárásai alapján
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Horváth Enikő: Környezeti nevelés biológiaórákon
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Kárpáti Krisztián: A gender pedagógiai anyagokban történő reprezentációjának kritikai elemzése
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
1999
Bokros Judit: Állati élősarok az iskolában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Kunsági Judit: Szófejtő tár a biológia néhány témaköréhez
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Pollai Angelika: Lelki és testi változások a serdülőkorban
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Takács Andrea: Családi életre nevelés az iskolán kívül
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
2000
Bárány Nikoletta: A 12-16 éves tanulók környezeti attitűdje és tudásszintje
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Márkus Zoltán: A képességfejlesztés lehetőségei a biológiaoktatás keretén belül
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Mihályfi Mónika: Drogprevenció
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Reményi Ferencné: Történeti módszer a biológia tanításában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Sinkó Tünde: Középiskolások szaxuális információforrásai
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Szabóné Birinyi Márta: Az irodalom, az ének-zene, a festészet, a földrajzi nevek és az állatrekorderek a rendszertan tanításában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
2001
Kalmár Margit: Az ember és környezete tantárgy a középiskolai oktatásban
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Orbánné Szép Ilona: A biológia tantárgy attitűdvizsgálata egy műszaki szakközépiskolában.
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
2002
Anka Mária: Mit tudnak a 17-18 éves gyermekek az AIDS-ről
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Ménesi Eszter: Koncentrációs lehetőségek a biológia és a testnevelés tantárgyban
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Muhari Marianna: A reklámok és egyéb háttértényezők hatása a gyerekek egészséges életmóddal kapcsolatos ismereteire és szokásaira
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Nagy Tamás: Környezeti nevelés biológiaórán
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Szabó Bakos Gábor: A bajor biológioktatás a magyar viszonyok tükrében
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Takácsné Balogh Boróka: Tanulói segédanyag az angol kéttannyelvű gimnáziumi oktatáshoz a tizenegyedik évfolyam tanulói számára, az önfenntartás témaköreihez
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Zalai Edina: Analógiák alkalmazása a középfokú növényszervezettan és növényélettan tanítása során
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
2003
Cser Viktória: A genetika feladatok módszertani kérdései, kognitív megközelítésből
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Federerné Orczy Gabriella: Helyi jelentőségű tanösvény szerepe az oktatásban
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Győri Marianna: A székesfehérvári középiskolások drogfogyasztási szokásai
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Pap Csilla: Helyzetfelmérés a kábítószerekkel kapcsolatban a ceglédi Károlyi Mihály Kereskedelmi Iskolában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Szabó Csilla: A reklámok a biológia szemszögéből (Egy empirikus vizsgálat tanulságai)
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
2004
Michellerné Kalapács Tünde: Szelektív hulladékgyűjtés az iskolában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Papp Imre: Az egészséges táplálkozásra nevelés
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
2005
Birizló Csaba: Környezeti nevelés az iskolában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Dudás Veronika: A biológia tantárgy keretében megvalósuló differenciáló foglalkoztatásra épülő fejlesztőkísérlet
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Kotnyek Flóra: Az evolúcióval kapcsolatos ismeretek, nézetek vizsgálata a 12. évfolyamos gimnáziumi tanulók körében
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet
Mészáros János: Városbiológiai folyamatok bemutatása a biológiatanítás gyakorlatában
Szakvezető: Dr. Nagy Lászlóné dr. Antal Erzsébet