A tárgy kódja és neveK306 Kémiai számítások és mérések feldolgozásának fontos gyakorlati módszerei gyakorlat
Meghirdető tanszék(csoport)Fizikai Kémiai Tanszék
Felelős oktatóDr. Peintler Gábor egyetemi adjunktus
Kredit2
Heti óraszám2
Típusagyakorlat
Számonkérésgyakorlati jegy
Teljesíthetőség feltétele-
Párhuzamos feltétel-
ElőfeltételM9213 Matematika kémikusoknak 2., K035 Fizikai kémia 3., K043 Műszeres analitika
Helyettesítő tárgyak-
Periódusőszi félév (kétévente)
Javasolt félév5-9.
Kötelező v. kötelezően választhatóvegyész (VTTS)
Megjegyzés 


Tematika


A gyakorlat célja:
Az előadáson tanultak gyakorlati alkalmazása.
Az InterNeten rendelkezésre álló, szabadon hozzáférhető programok bemutatása.
A gyakorlati alkalmazásokban felmerülő legfőbb ,,buktatók’’ bemutatása.
A félév során minden héten egy matematikai témakört fog át az előadás. Az elméleti óra összefoglalja és/vagy ismerteti azokat a matematikai módszereket, amelyek a kémia valamely területén fontosak, valamint a kémia szempontjából elemzi az ismertetett matematikai módszereket. A gyakorlati óra (ld. K3061) óra alkalmazásokra ad lehetőséget alapfeladatok megoldásán keresztül. Minden héten van otthoni munkával megoldandó feladat, amely heti 2–3 órás elfoglaltságot jelent és fontos része az érdemjegynek.
Gyakorlati rész tematikája:
A kémiában felmerülő konkrét problémák megfogalmazása a matematika eszközeinek segítségével.
A matematikai eljárások által számolt adatok használata, értelmezése a kémiában.
Olyan általános vagy speciális célú programrendszerek felhasználása feladatok megoldására, amelyek vagy kereskedelmi forgalomban vagy elektronikus hálózatokon keresztül beszerezhetők.
A legelterjedtebb programozási nyelvek használata a kémiai problémák megoldásában.
Az alaptantárgyakhoz (fizikai kémia, analitikai kémia, stb.) kapcsolódó feladatok megoldása.
A számítógép hatékony használata.
Információszerzés a számítógépes hálózatok segítségével. Nemzetközi adatbázisok elérése, hatékony használata.



Ajánlott irodalom

  1. W.H. Press et al, Numerical recipies, Cambridge University Press, 1992.