A tárgy kódja és neveK207 A kémia tanítása gyakorlat 3.
Meghirdető tanszék(csoport)Kémiai Tanszékcsoport
Felelős oktatóKószó Katalin egyetemi tanársegéd
Kredit1
Heti óraszám1
Típusagyakorlat
Számonkérésgyakorlati jegy
Teljesíthetőség feltétele-
Párhuzamos feltételISK002 Kémia iskolai tanási gyakorlat
ElőfeltételK206 Kémiai szakmai iskolai megfigyelés
Helyettesítő tárgyak-
Periódusőszi/tavaszi félév
Javasolt félévld. mintatanterv
Kötelező v. kötelezően választhatókémia tanár (K), kémiatanár kiegészítő (K)
Megjegyzés 


Tematika

Akémiai tantárgypedagógia gyakorlati kérdései. Az iskolai tanítási gyakorlat során felmerülő problémák feldolgozása. A tanári tervezőmunka gyakorlati kérdései (tantervek NAT, kerettanterv, iskola pedagógiai programja, helyi tanterv, tanmenet, tematikus terv, óraterv, óravázlat ). A különböző iskolatipusok kémiaoktatásának specifikumai: általános iskola, középiskola: gimnázium (8+4, 6+6, 4+8, emelt óraszámú speciális óratervű osztályok) szakközépiskola (kémia mint közismereti tárgy, kémia mint szakmai alapozó tárgy, kémia mint szakkismereti tárgy), szakmunkásképző. Tehetséggondozás a kémiaórán, differenciált oktatás. Tehetséggondozás a tanítási órán kivül (szakkör, önképzőkör). Felkészítés a tanulmányi versenyekre. Felkészítés a vizsgákra: alapműveltségi vizsga, középszintű, emeltszintű érettségi vizsga. Tantárgypedagógiai szakirodalom követése. Aktuális oktatáspolitikai kérdések feldolgozása.



Ajánlott irodalom

  1. Golnhofer Erzsébet- Nahalka István (szerk.): A pedagógusok pedagógiája, NTK Bp. 2001
  2. Knausz Imre : A tanítás mestersége, Budapest, 2001, IFA. ( letölthető: http://web.axelero.hu/knauszi/konyvek.html)
  3. Falus Iván (szerk.): Didaktika, NTK Bp., 1998
  4. Dr. Sallai Éva: Tanulható-e a pedagógus mesterség? Veszprémi Egyetemi Kiadó, Veszprém 1996