A tárgy kódja és neveK206 Szakmai iskolai megfigyelés (kémia)
Meghirdető tanszék(csoport)Kémiai Tanszékcsoport
Felelős oktatóKószó Katalin, egyetemi tanársegéd
Kredit2
Heti óraszám2
Típusagyakorlat
Számonkérésgyakorlati jegy
Teljesíthetőség feltételebeszámoló
Párhuzamos feltétel-
ElőfeltételK201 A kémia tanítása 1., K203 A kémia tanítása laboratórium 1.
Helyettesítő tárgyak-
Periódustavaszi félév
Javasolt félév8. vagy 4., ld. mintatanterv
Kötelező v. kötelezően választhatókémia tanár (K), kémiatanár kiegészítő (K)
Megjegyzés 


Tematika


Tantárgypedagógiai megfigyelések az iskolában. Akémiai tantárgypedagógia gyakorlati kérdései. Az iskolai tanítási gyakorlat során felmerülő problémák feldolgozása. A tanári tervezőmunka gyakorlati kérdései (tantervek NAT, kerettanterv, iskola pedagógiai programja, helyi tanterv, tanmenet, tematikus terv, óraterv, óravázlat tanulmányozása). A tanórai hospitálásokon való tapasztalatgyűjtés: 4 szakvezető által tartott óra megfigyelése, óraleírás készítése, megbeszélése 4 tanárjelölt által tartott óra megfigyelése, óraleírás készítése, megbeszélése 2 tanórán kívüli foglalkozás (korrepetálás, szakkör, fakultációs foglalkozás) megfigyelése, leírása, megbeszélése Az összegyűjtött adatok feldolgozása Irányított és komplex óraelemzések. Tanári készségek, képességek megfigyelése: a tanár szóbeli készségei a tanár kérdezési készségei a tanár motiválási készségei a tanár változatos reagálási készségei a tanár kísérletező készsége. Számonkérés fajtái a kémiaórán. Tanári
demonstrációs kísérletek az órán. A tanulói kísérletezés gyakorlati problémái. Kognitív, konstruktív pedagógia módszertani fogásai. A differenciált oktatás az iskolai gyakorlatban.



Ajánlott irodalom

  1. Nagy Lászlóné: Segédanyag a tanórai megfigyelésekhez, JATE Press - Szeged 2003