Tantárgypedagógiai megfigyelések az iskolában. Akémiai tantárgypedagógia gyakorlati kérdései. Az iskolai tanítási gyakorlat során felmerülő problémák feldolgozása. A tanári tervezőmunka gyakorlati kérdései (tantervek NAT, kerettanterv, iskola pedagógiai programja, helyi tanterv, tanmenet, tematikus terv, óraterv, óravázlat tanulmányozása). A tanórai hospitálásokon való tapasztalatgyűjtés: 4 szakvezető által tartott óra megfigyelése, óraleírás készítése, megbeszélése 4 tanárjelölt által tartott óra megfigyelése, óraleírás készítése, megbeszélése 2 tanórán kívüli foglalkozás (korrepetálás, szakkör, fakultációs foglalkozás) megfigyelése, leírása, megbeszélése Az összegyűjtött adatok feldolgozása Irányított és komplex óraelemzések. Tanári készségek, képességek megfigyelése: a tanár szóbeli készségei a tanár kérdezési készségei a tanár motiválási készségei a tanár változatos reagálási készségei a tanár kísérletező készsége. Számonkérés fajtái a kémiaórán. Tanári demonstrációs kísérletek az órán. A tanulói kísérletezés gyakorlati problémái. Kognitív, konstruktív pedagógia módszertani fogásai. A differenciált oktatás az iskolai gyakorlatban.
|