A tárgy kódja és neve | K202 A kémia tanítása gyakorlat 1. |
Meghirdető tanszék(csoport) | Kémiai Tanszékcsoport |
Felelős oktató | Kószó Katalin egyetemi tanársegéd |
Kredit | 1 |
Heti óraszám | 2 |
Típusa | gyakorlat |
Számonkérés | gyakorlati jegy |
Teljesíthetőség feltétele | 2 db sikeres ZH |
Párhuzamos feltétel | K201 A kémia tanítása 1., K203 A kémia tanítása laboratórium 1. |
Előfeltétel | NEV2NH-5 Pszichológia szigorlat |
Helyettesítő tárgyak | - |
Periódus | őszi félév |
Javasolt félév | 7. vagy 3. ld. mintatantervek |
Kötelező v. kötelezően választható | kémia tanár (K), kémiatanár kiegészítő (K) |
Megjegyzés |
A pedagógiai tervezőmunka gyakorlása. A középiskolai (általános iskolai) kémia tananyag tantárgypedagógiai elemzése (fogalmi rendszer, fogalmi háló, belső koncentráció, stb.) Az érvényes tanterv megismerése, és elemzése. A mikrotanítás elmélete. A mikrotanítás mint képességfejlesztő módszer. A szóbeliségen alapuló módszerek. A helyes magyarázat és beszélgetés módszerének elemzése, kommunikációs gyakorlatok. A tanítási-tanulási folyamat komplex jellege: ismeretszerzés, alkalmazás, rendszerezés és ellenőrzés szerepe, szervezése, módszerei, tervezése. A táblakép szerepének tartalmának formájának elemzése. A nyomtatott kémiai információk megismerése: tankönyvek, tankönyvcsaládok, munkafüzetek, példatárak, tanári kézikönyvek. Módszertani folyóiratok tanulmányozása elemzése. Tájékozódás a médiakínálatban: multimédiás segédanyagok. |
|