Az oktatási törvény megismerése, értelmezése. Az iskolai adminisztráció, a szaktanári, osztályfőnöki és egyéb feladatkörök ellátásával kapcsolatos teendők megbeszélése. Tantervek (NAT, kerettantervek, helyi tantervek), pedagógiai programok, tantárgyi programok megismerése, készítése. A forgalomban lévő biológia-tankönyvek, a tanári és tanulói segédtankönyvek és egyéb oktatási segédletek kipróbálása, véleményezése. Fakultációs foglalkozások célkitűzései, tartalma. A tanórán kívüli ismeretszerzés lehetőségei és módszerei: szakkörök, kirándulások, séták, táborok, könytárak, múzeumok, állat- és növénykertek stb. Versenyek, verseny-előkészítés, pályamunkák készítése. Tehetséggondozás. Korrepetálás, felzárkóztatás. A felnőttoktatás formái, sajátos problémái. Szakmai és pedagógiai konfliktusok és kezelésük. Iskolai kudarcok, tanári stressz. A fegyelem fenntartása az osztályban, a fegyelmezés eszközei, módszerei. A biológia szakos tanár személyisége. A tanítási gyakorlat során előforduló problémák megbeszélése, az iskolai munka segítése.
|