Szemléltető eszközök kiválasztása, készítése, bemutatása. Megfigyelés, mint módszer alkalmazása a biológiatanítás során. Megfigyelési feladatok tervezése, előkészítése, kivitelezése. Ismerkedés a biológia tanítását szolgáló kísérletekkel, módszertani fogásokkal. A mikroszkópos gyakorlatok módszertana. Tanári demonstrációs kísérletek kiválasztása, előkészítése, bemutatása. Tanulókísérleti órák tervezése, előkészítése, levezetése. Tanulókísérleti feladatlapok összeállítása, kipróbálása. A feladatmegoldás módszertana. Az összefoglaló órára történő felkészülés teendői, az összefoglaló órán alkalmazható módszerek. Egyes tantervi anyagrészek feldolgozása mikrotanítás formájában a hallgatótársak bevonásával. A tanulók előrehaladásának és az oktatási program hibáinak felmérése. Számonkérés és értékelés tervezése: szóbeli felelet, röpdolgozat, témazáró feladatlap kérdéseinek összeállítása, értékelés (idő, javítási útmutató, értékelési javaslat). A tanulási eredmények értékelése. A tanítási tevékenység értékelése. A vizsgarendszer és a vizsgakövetelmények megismerése. Szóbeli biológia érettségi tételek összeállítása útmutató alapján. A nevelési területek céljainak, feladatainak megvalósítási lehetőségei tanórai és tanórán kívüli keretek között. A nevelés hatékony módszereinek megismerése, gyakorlása.
|