A biológia szertár fejlesztése, szertári anyagok rendelése, készítése és karbantartása. A laboratóriumi munkaszabályok ismertetése, a balesetvédelmi oktatás anyaga, módszerei. Törvényi előírások. A biológiatanítás tervezésének szintjei, az ezekkel kapcsolatos anyagok (tantervek, tantárgyi programok, tanmenetek, tématervek, óratervezetek, óravázlatok, táblaképek, táblarajzok) megismerése, készítése. Oktatási, képzési, nevelési célok, feladatok megtervezése konkrét biológiai tananyaghoz. Tantárgyon belüli és kívüli koncentrációs lehetőségek feltárása egy-egy tanítási egység esetében. Problémafelvető kérdések, feladatok gyűjtése, írása, motivációgyűjtemény és játékos feladatok készítése. A tanári kommunikáció formái, a tanári beszéd jellemzői. A motiváció felkeltése és fenntartása. Pozitív tanulási környezet kialakítása. Kommunikáció és a bizalom fenntartása. Egyes tantervi anyagrészek feldolgozása mikrotanítás formájában a hallgatótársak bevonásával. Növényfelismerés, növényhatározás és állatfelismerés menete, módszerei, az általános- és középiskolában. Ilyen gyakorlatok tervezése, szervezése, vezetése. Vezetés és döntéshozatal gyakorlása. A biológia-tankönyvek funkciói, a tankönyvvé nyilvánítás követelményei. A tankönyvek megválasztásával, megrendelésével kapcsolatos törvényi előírások. A tankönyvválasztás, elemzés szempontjai. A forgalomban lévő általános- és középiskolai biológia-tankönyvek, tanulói és tanári segédkönyvek, egyéb anyagok megismerése, elemzése.
|